Volgens Mai Spijkers is er bij Prometheus helemaal geen tijd voor een angstcultuur

Voor het eerst blikte Prometheusbaas Mai Spijkers deze zondag openlijk terug op de controverse die vorige zomer rondom hem ontstond. Wat vond hij zelf van de aantijging dat er een angstcultuur zou heersen in zijn uitgeverij? De drie interviewers die hij in De Balie te woord stond, konden ‘Maai de Haai’ maar moeilijk overhalen tot zelfreflectie.

Hoe weet je of een koe zich goed voelt op het toneel?

Afgelopen januari stonden de koeien Dora en Trix al te schitteren in het Internationaal Theater Amsterdam, eind mei spelen ze weer in het stuk ‘Mijn lieve gunsteling’. Maar hoe weet je of een koe zich goed voelt op het toneel?

AI in Amsterdamse kunst: ‘AI is gewoon poepen’

Onlangs spanden Amerikaanse kunstenaars een rechtszaak aan tegen programma’s die met AI (artificial intelligence) en één druk op de knop kunstwerken kunnen maken. Deze programma’s zouden op onrechtmatige wijze kunstwerken hebben gebruikt als data. Het gebruik van AI zorgt voor verdeeldheid onder kunstenaars. NAP Nieuws sprak met kunstenaars in Amsterdam over AI.

AMSTERDAMSE DROMEN | Improvisatietheater voor iedereen

Samen domme dingen doen in een oordeelvrije omgeving: volgens Isaac Simon is dat het perfecte recept voor levenslange vriendschappen. Samen met Nora McLeese richtte de Amerikaan in 2015 een startup op om liefhebbers van improvisatietheater een open podium te bieden.

Naaz terug op het podium: ‘Lowlands, beter boek je me!’

Naaz keert terug op het podium nadat ze verdween uit de muziek, plots na haar grote doorbraak. Met een nieuw album bereidt ze zich voor op een show in Carré. NAP Nieuws bezoekt haar in Amsterdam om te praten over haar afwezigheid en haar nieuwe muziek. Met een frisse sound omarmt zij het proces tot volwassen worden en brengt ze een krachtige boodschap over vrouwen, het leven en vrijheid. 

De show ‘Jin Jiyan Azadî’ kan je op vrijdagavond zien in Carré: https://carre.nl/voorstelling/naaz-jin-jihan-azadi