Je krant nieuw noemen is niet nieuw. Het is wel gevaarlijk. Het gevaar ontstaat wanneer je jezelf nieuw noemt en het daar bij laat. Nieuw is een opdracht. Nieuw blijft alleen maar nieuw wanneer je constant vernieuwt. Constante vernieuwing betekent constante aandacht en constante inspanning. Het is dát of je naam veranderen.
Nieuw Amsterdams Peil blijft gewoon Nieuw Amsterdams Peil heten. De layout blijft dode bomen grijs. Papier is immers retro en retro is hip. De grootste verandering is eigenlijk dat we NAP voortaan tweewekelijks op eetbaar papier gaan uitbrengen. Zo hopen we te voldoen aan de Cradle2Cradle certificering en bovendien de eerste internetkrant te worden die bijdraagt aan de oplossing van het wereldvoedselprobleem.
O ja. En de website is vernieuwd. Proef maar. Keihard technologisch geavanceerd van binnen en vriendelijk en overzichtelijk van buiten. Tags, related posts, profielpagina’s, reacties. Het is allemaal wat meer bloggy geworden. Wat meer Geenstijl. Wat meer Sargasso. De inhoud blijft overigens hetzelfde: Keihard nieuws over Amsterdam dat je nergens anders leest. Goed kauwen dus.
Bij keihard nieuws hoort keiharde transparantie. Daarom loggen de journalisten van NAP en hun reageerders in met hun Facebook account. Je kunt degene die jouw nieuws schrijft in de ogen kijken. Dus geen namen zonder webpresence zoals in de papieren krant of kwaadaardige alterego’s zoals op Geenstijl. Je ontmoet de mens achter het stuk. Schrijven met open vizier noemen we dat bij NAP. Daar heb je als lezer recht op.
Reacties zijn gesloten